fredag 5 december 2008

På vift


Skarpnäck har den snyggaste tunnelbanestationen ever. Färgerna. De monolitinspirerade bänkarna. Rymden. Att det bara finns en utgång.
Extra plus för att det var 0 (noll) personer på perrongen när jag plåtade.
Minus för att mobilkameror inte har skakningseliminering...

Nej, Byhåla har ingen t-bana! Däremot bussar som går till Uppsala och därifrån går tåg (och ännu fler bussar) som i förlängningen tar Byhåleborna till huvudstadens t-banesystem. Kul för oss.

När jag var ganska nyinflyttad (vilket är ett relativt begrepp) tjuvlyssnade jag på två tanter som satt bakom mig i bussen på väg till Byhåla. Den ena var exalterad:
- Gissa var jag har varit?
- Nä?
- I STOCKHOLM!!!!
- Åhhh...
- Jag åker dit varje år och julshoppar (...blablabla...)

Varpå jag omedelbart dog av en kombinerad fnys- och fnissattack. Big Deal. Snacka om loser. Dit åker jag varje dag, hahaha.

Men sen började jag fundera på vem som var största losern. En som bor i Byhåla och a) åker till sthlm varje vardag, eller b) bara åker dit och julshoppar? Hmmm.

Inga kommentarer: