måndag 8 december 2008

Skepp* och koi (och tomte)

I väntrummet, eller vad man nu kallar utrymmet där kunderna ses rastlöst vankande i väntan på att hämtsushin ska bli klar, hos Ayakos i U-sala finns en glastank med rå fisk i, ett så kallat akvarium.

Jag kan inte bestämma mig för om det är makabert eller inte.

Däremot tyckte jag det var småkul med julhälsningen som akvariefirman ploppat ner i tanken, och tänkte mig bildbevis att ha i bloggen:

inte sashimi

Men hade inte räknat med att de skulle vara såna linslöss, fiskarna. Eller heter det "linslusar"?

Jag började svaja fram och tillbaka och se: fiskarna följde efter! Jag vinkade långsamt i en vid båge, och fiskstimmet såg ut som en Wimbledonpublik. Sen var sushin klar, och ingen var väl mer lättad än Zonic, teh daughter.

*) till vänster, strax bakom tomten, skymtar en sjunken trålare

1 kommentar:

Anonym sa...

Ho, ho...jag kan s e dig framför mig. Also the daughter.

=)