lördag 7 november 2009

Stackarsverser

Allan Edwall skrev en hel bunt med Stackarsverser, alla är fruktansvärt roliga, men bäst är den om Ottar.

Och nu citerar jag:

Det var den lille Ottar som skulle hugga ved
Men Ottar plocka kottar
det var bekvämare
-Du stackars barn som hugger ved
sån konstig ved du kommer med
sa mor till lille Ottar som skulle hugga ved



Stackars fjäril. Den satt i mitt badkar och såg alldeles luggsliten ut. Så jag hoppade iväg på kryckorna för att leta upp nån behållare att fånga den i, och sen släppa ut den. Allt måste vara bättre än att sitta i ett badkar och riskera att bli upptuggad av en katt.
Men när jag kom hoppandes tillbaka till badrummet var fjärilen spårlöst försvunnen. Hmmm.


Stackars lill-Dull! Med så mycket bråte som jag har installerat på denna stackars burk är det mer eller mindre ett mirakel att han öht funkar.

Men enligt diagnosprogrammet så mår han "bra"
Fast han är sjukt het.

Miriam ser verkligen farlig ut. Och hade man kunnat fråga den stackars fjärilen känner jag på mig att han skulle hållt med.

Avgipsad! Håller på med rehabträning (Rehab is for sissies, jag vet. :-) Det som hindrar mig från att gåträna ordentligt är inte foten, utan knät.
Jämrans.
'Nuff said. Ska försöka överträffa Zonics högt ställda förhoppningar på min träningsvilja. Heheh.












5 kommentarer:

Sannapanna sa...

Ja håhåjaja hur ska detta sluta? Kanske blir det en stylad käpp till dig i julklapp?? Det blir tufflove fårn mitt håll men de har jag ju redan varnat om Moahahaha =)

Hon Solo sa...

Sannapanna: All slags love är bra! Nu ska jag titta på Dr. House tror jag.

paddunge sa...

Mauritz den lille skiten fyllde vuxen, (i lagens namn that is = 18)
Nu ligger 7 och försöker sova men D har ett bra strupgrepp på g som han inte tänker gå till spillo.
Ämil ska till Slovenien och spela turre den 24:e nov. Lycka till.
Kom på nu att undrar hur det ska gå med hunden....?
Nä nu har D grepp om hennes has.
Han ligger och visslar med näsan mellan tuggorna. och nu när hon blundar tar han sats och... fast vänta.. nä nu hoppa han till fönstret ist..
Anyho.. Du måste verkligen sköta din träning. Annars blir det aldrig bra. Titta på paddungen, vänster knä är fortfarande lite löjligt vad gäller muskulatur precis ovanför och lite inåt till vänster av knät.
Pusselipus

Hon Solo sa...

paddunge: jomen det vore väl själva... om jag inte fått igång maskineriet till dess? imorgon vårdcentralen, och sen får vi se! hoppet är det sista som överger människan, fast jag vill ju hellre gå än hoppa (bwa-ha-ha-ha)

Paddungen sa...

"jomen det vora väl själva" ?? Fattar inte. In english please!
:P hehehe