måndag 16 november 2009

Vinnarbilden!

Ja, alltså 3:e plats, men jag har vunnit ett pris! En fotobok! Go me! Klicka för att se mästerverket i större format.
Tog bilden när jag besökte tropiska växthuset i Botan för att det stod i UNT att Victoria-näckrosen blommade. Men eftersom jag var där dagtid (det är då växthuset är öppet för allmänheten) fick jag såklart aldrig se någon blomma. Den slår bara ut på natten. Jag tror att den där grejen som flyter mellan bladen är blomknoppen.
Det blev en riktigt trist bild, så jag photoshopade den allt jag kunde, och tada!
När jag blir stor ska jag skaffa en riktig kamera!

2 kommentarer:

Paddungen sa...

Goooooooooo (läs cheerleader) mama!
Sehr gut.
Ficks var av Monica. Inga tider passar oss. Helg går inte för henne och jag jobbar när det funkar för henne. Ska se när jag är ledig mitt i veckan någon gång och snacka med henne då.

Hon Solo sa...

Paddungen: huh. hoppas era scheman sammanfaller NÅN gång. well well, fila på portfolion så länge! puss momma