lördag 20 november 2010

En helt vanlig dag i Byhåla


Smart att ta med geten på hundpromenaden, eller tvärtom. Ingen vits att gå ut i omgångar med sina kreatur.
Häromdagen såg jag en äldre dam trippa fram till sin brevlåda för att hämta posten (själv var jag ute på min vanliga spionera-på-byhåle-innevånare-runda med Seven) och i hälarna på tanten gick en liten fyrbent kamrat. Jag trodde först att det var den skummaste blandrashunden någonsin - men det visade sig vara ett halvvuxet lamm. Väldigt duktiga, både tanten och lammet, för de använde inte koppel. Lösdrift.

3 kommentarer:

paddungen sa...

Hahaha! WTF??

Hon Solo sa...

I know!!!! Jag känner mig värsta mainstream nu.
Vet inte om det är bra eller dåligt.
Troligen dåligt. Nu utmärker jag mig enbart genom att ha en vanvårdad trädgård, och det är ju såååå förra årtusendet.
Eller bra. Jag ska göra en t-shirt där det står
"har iaf ingen get"
på bringan

Zonic sa...

naw erkänn att du blev getsugen nu, alltså att du vill ha en get som vårdar din trädgård inte en get som du ska suga på.