söndag 7 november 2010

Påsk?

Förra helgen satt jag vid min dator och arbetade. Det är en dålig vana vi skaffat oss på jobbet, men nog om det, över till det intressanta:

Det ringde på dörren.
Jag sa "Schhh" till 7, som blev hoppfullt lycklig i förskott, eftersom vad som helst är roligare än en matte som bara jobbar, och öppnade dörren.
Där stod två påskkärringar.

Jag blev helt nollställd i huvet, och bara glodde på ungarna. De glodde tillbaka och sa "bus eller godis".
"alltså jag hade helt glömt att det är NU" sa jag "så jag har inget godis hemma"
barnen tittade hoppfullt på mig
"så ni kan få lite pengar istället"

Krafsade fram vad jag hade iform av växelgrus och stoppade ner detta i deras nästan självlysande pumpakorgar av plast.
Kidsen tackade och jag stängde igen dörren. En vag känsla av att något inte riktigt stämde förstärktes kraftigt av det faktum att det stod oktober i almanackan.

Meh - Halloween - den nyaste svenska högtiden.

Antar att jag ska vara tacksam över att jag inte sa Glad Påsk?

1 kommentar:

Mix-pix sa...

Haha! Du är så söt lilla mammsen!