lördag 16 april 2011

Plenty pelargonisar

Här är hela samlingen! Nyss nerploppade i riktiga krukor. Det var tre till, som enligt reklamen skulle verka avskräckande på mygg, men dom bah dog.

Det är trafikverkets fel! Eller bananverket, vars provisoriska ställning för banankontaktledningar blåste ner över samtliga norrgående spår räknat från Stockholms C... TVÅ DAGAR I RAD!

Jag är en fridsam person, men här måste man ju bara utbrista i ett förnärmat WTF???
Posten signalerade på torsdag fm i min mobil att det fanns pelargonpaket att hämta i byhålan bredvid. Lätt som en plätt. Bara att åka en mil till med 844'an, skutta in på Tempo, skutta tillbaka till Busstationen och ta nästa 844 tillbaka till min egen byhåla.

Den planen funkar bara om man kommer fram före 20.00, för annars har Tempo stängt. Och det hade de när jag åkt via t-bana till Kista, buss till Upplands Väsby och Upptåg till Uppsala. Det var mycket "upp" men inte mycket uppåt i humöret...
En dag hit eller dit gör väl inget, tänkte jag. Fast det stod på nätet att det var viktigt att hämta pelargonerna ASAP.

Nästa dag kollade jag att det inte var ngt nytt strul innan jag gav mig av hemåt från arbetet. Det var det inte, men hann bli. Tåget jag tänkt åka var det första som inte gick. Tajming!
Testade då att åka t-bana till Solna, buss till Solna J, stå på perrongen och frysa i en halvtimme innan ett av de ensliga pendeltåg som befann sig på rätt sida om stoppet plockade upp oss, och sen från Märsta med SJ-tåg till Uppsala. Hemma 21! Oslagbart.

På lördagen kunde jag äntligen fara iväg till byhålan bredvid och hämta 9 slokande sticklingar. Varav 2/3 klarade sig.

Tack trafikverket. Fück u very much.

1 kommentar:

los paddungos sa...

Känns som att myggavskräckarvarianten var den värsta att mista.. :( buhu.. fücking müggs