lördag 12 oktober 2013

Dråpligt


ur dagens dn:


Jag har inte sett klippet och om jag såg det skulle jag inte tycka att det var "dråpligt" att människor slungas ner när en rulltrappa ger efter

Det kanske beror på att jag själv drullat omkull i en rulltrappa. Utan värre skador än blåmärken och lite uppskrapad hud iofs, men det kunde gått illa ju. 

Hur det gick med de aggressiva Malmö FF-supportrarna framgår inte av artikeln, den koncentrerar sig nämligen på frågan om upphovsrätten till den film som dokumenterar det dråpliga. 

Det är måhända ingen lätt sak att försöka uppamma empati för en brölande hop huliganer, men man måste faktiskt det!

Medmänsklighet åt alla medmänniskor. 
Tolerera de intoleranta!*

Att mänskla är felaktigt, men att gudomla är förlåtligt :)


*) det gör inte jag, men det kanske kommer med åldern?

Inga kommentarer: