fredag 8 november 2013

bio

eftersom cellolektionen på min lediga fredag blev inställd för åttisjuttonde gången i rad hade jag en helt innehållslös dag framför mig när jag vaknade. En Jansonsk påse (4:44)
Så. Van resenär som man är, tänkte man att vaffan, varför inte ta en tripp till Stockholm. Häpp.
Åkte buss och tåg som vanligt, struntade i t-banan dock, promenerade till hötorget, schlank in på bio.

Ender's game. Inte så pjåkig. Ev. kanske slutet kan kännas lite halvlamt, men sitter man kvar tills eftertexterna rullat klart får man en väldigt diskret belöning, så att man kan känna sig som den enda personen som verkligen förstod filmen. Särskilt i mitt fall, eftersom alla andra i publiken lämnat salongen för länge sen. Ja, sen åkte jag hem. Som another day at the office, men utan arbete och inte så långdraget. Och med mer godis. There and back again på mindre än 8 timmar :)

Oh! Höll på att glömma det festligaste. Biljetten kostade 105 och stolnr var också 105 . Något för alla talmystiker och numerologer att sätta tänderna i.

Inga kommentarer: