söndag 10 maj 2009

en blåsig dag


Titta bara på Sevens öron! Det är inte enbart att hon springer, det är motvind också. Kopplet har blåst in bland benen och allting. Jag höll mobilen nere på hundnivå så att säga, och tog bilden i farten, så blev glatt överraskad att hela hunden kom med. (Men iofs jag tog jag en annan bild med mest bara suddigt grus och en tass i nedre vänstra hörnet)



Ja, så det är därför björkarna och övriga grödor är oskarpa. Pga vinden. Att gruset kan verka lite suddigt beror på att även kameraoperatören svajade en aning i vinden.

Men harsyran hittade vi inne i skogen och dit nådde inte vinden. Gulliga små blommor va? Jag har aldrig sett blommande harsyra förut, så jag är alldeles till mig.
Vi träffade en liten tant med gåstavar i skogskanten. Hon hade plockat lite vitsippor och skulle hem och titta på Robinsson. Hon var ganska urgammal och hade haft en massa grytfoxar förr eftersom gubben hennes hade hållit på med jakt. Dessutom visste hon var mitt hus bor!
"Jaha, elaffärn, som vi säger, då vet jag precis!" sa hon.
Där ser man.


Inga kommentarer: