onsdag 20 maj 2009

FRA åt helvete. lämna mig IPRED

Återanvändning. Såvitt jag kan se så recyclar den här sortens fräken sin sexplanta, den där oklorofyllifierade som bara ägnar sig åt fortplantning, genom att fylla den med klorofyll, slimma stammen lite, och skjuta ut grenar. Weird. Till vänster en helt ny som inte baserats på en returplanta. Till höger den klimatsmarta versionen.

Man kunde ju tro att jag har grävt upp violer på något mer gästvänligt ställe och sen placerat ut dem här, på den stenökenartade grusvägen i skogen. Men det har jag inte. Varför i hela fridens dar skulle jag göra något sånt?

Smultronen blommar redan! Och höll på att hinna sätta frukt innan jag lyckats få till en bild med skärpan på rätt ställe. Mobilkameror är så ansträngande att handskas med.

Kolla! Flora och fauna. Ingen aning om vad för slags skalbagge detta är. Men liten är den!

Jaha och vad har detta inlägg med FRA och/eller Ipred att göra? Inte mycket. Goddag yxskaft, tänker ni säkert. Way ahead of you!
Den här yxan har troligen övervintrat i den där stubben, av rosten att döma. Först tänkte jag ta hem den, men sen fick jag ett sånt där ärlighetsanfall, och då kunde jag inte det. Fast det var med tvekan. Hade jag offrat mig och snott yxhelvetet så hade ju alla andra, som eventuellt kunde gått förbi och fallit för frestelsen, sluppit.

Inga kommentarer: