tisdag 16 juni 2009

Bilderblogg

Jag vet att det är ett himla tjat om översvämmningar på den här bloggen. Men så är det bara. Titta vad vilt ån forsar. Försommarflod. Jag blir imponerad av vädrets makter. Blir det för mycket? Meh. Blunda då för farao.

Magritte kommer jag att tänka på. Närmare bestämt den där målningen med husfasader om natten, fast med en sommardagshimmel till. Handelsbanken hade den som affisch i slutet av 70-talet eller där nånstans.

Fox som speglar sig dekorativt i en gigantisk vattenpöl. Tyckte det var fiffigt att använda sekvensläge, men det var fel, det blev liksom lite suddigt överlag. Jag borde använt landskapsläget däremot.

Får som får beta i anslutning till den vilt forsande ån.

Det här trädet, som i och för sig inte är med på bild, träffade vi en helt annan dag, när det var torrt och soligt. Före floden. Way back when. Vi kommer knappt ihåg så långt tillbaka. Tur att det finns SD-minnen.

1 kommentar:

Zonic sa...

men jag gillar ändå den suddiga bilden.. Fin färg, känns som ett gammalt foto och de är ju mysigt.