onsdag 3 juni 2009

Från det ena till det andra

En del av mina grodyngel har transmogrifierats till små grodynglingar! (om de nu inte är flickor.) "Väldigt" små, får lätt plats på min tumnagel. Båda två. Om de hade velat! De är även väldigt blyga.
Resten av gänget befinner sig i olika stadier av yngeldom. Bara bakben, eller både bak- och framben. Snart får de flytta tillbaka ut i vildmarken, man får inte ha grodor i fångenskap. Jag kanske skaffar lite guppies... annars blir vattenpesten alldeles ensam med de små sniglarna, och det vore väl trist?

3 kommentarer:

Zonic sa...

Grattis, eller vad man nu säger i ett sånt här fall =)

Hon Solo sa...

Zonic: Tack så mkt. Jag tror att det korrekta att säga är: "hopp hopp hurra!" men säkrast är väl att kontakta M Ribbing på DN

Zonic sa...

Jag älskar hennes blogg!! Visste inte att du oxå läste den =)