söndag 6 september 2009

Flygfän

Träffade på en del misstänkta aliens i somras. Det är ju inte helt lätt att fotografera småkryp med en mobil (gnäll, gnäll, gnäll) men det är bara att hoppas på turen.


Här någon slags stekel, i mitt tycke alldeles för stor och opålitlig. Så när den flög in i mitt kök började jag fäkta med flugsmackaren efter den. Fick aldrig in någon träff, men så tog sig det korkade fäet in i en lysrörsarmatur vari det tydligen var alldeles för hett. Den tog sig inte ut igen, utan slamrade ljudligt omkring tills den var så dehydrerad att den dog. Hu. Nu vet ju inte jag om det är bättre att bli ihjälsmackad, som var plan A, än att snabbmumifieras, som blev plan B, helt oplanerat. Men lite läbbigt iaf.



Den här måste ju bara vara en alien. Nu syns det inte så bra på bilden men den är (eller var) fluoriscerande neongröngul. Redan stendöd när jag upptäckte den i Lord Volvomorts framfönster. Gummilist 51, som vi säger nuförtiden.


Again with the problem med färgåtergivningen. En del bromsar har lila- och blågrön-randiga ögon. Den här tex, som blev ihjälslagen på Långbäling sommaren 2009. Fast bå bilden ser de lila ränderna mer ut som bruna.

2 kommentarer:

Mix-pix sa...

Haha! Stackars Lord V. Han måste ju varit skitskraj med en Alien alldeles vid sig.. Hubba!

Hon Solo sa...

Mix-pix: den var inuti lille lorden! på insidan av fönsret!!!