söndag 25 oktober 2009

Vintertid

Vintertid är sämst. Det känns aldrig som om man vinner tillbaka den förlorade timmen. I morse tex vaknade jag kl. 08.00 sommartid - alla morgnar sen incidenten med leden har jag vaknat senast 5 - ½6. Mental jetlag.
Sämsta uppfinningen ever måste vara datum i klockor. Jag har en fin klocka med ett fantastiskt kvartsurverk som går jätterätt. Fast vad hjälper det om man måste mixtra med klockan varannan månad pga datumproblematiken??? + en gång i halvåret pga DST??? Idag är det den 25:e. Hur länge sen är det sen jag rättade till datumet senast? Svar till Hon Solo, i en kommentar.


Jag saknar min lilla hund... Här sällskapar hon med den groteska statyn "Nestor" som avbildar en glad man som jobbade som trädgårdsmästare åt nån i Storbrittanien förr i tiden. Kan ha varit kungligt anställd. Har glömt. Allt står att läsa på skylten annars. Månne Ernst blivit barfotainspirerad av Nestor?


Eva och jag var på silverlerakurs! När man återvinner elektronik, gamla bilar etc får man en massa ädla metaller kvar. Om man då samlar ihop allt silver, pulvriserar det, och blandar med lite bindemedel och vatten får man silverlera. Mer vatten så blir det pasta, som går att pensla på tex ett blad. Det är lite som att jobba med keramik, men inte lika torkkänsligt. Kul som fan iaf.

Jag försökte leta upp mina gamla keramikverktyg, men det misslyckades. Istället hittade jag denna klotterbild. Ej daterad, men troligen 85?

3 kommentarer:

Unknown sa...

Oj va fint silver sakerna blev!! Ser ju riktigt kul ut.

Paddungen! sa...

Stackars mammsen.. Klart du saknar Sven men visst är det skönt att veta att hon iaf överlever hos oss?
Hon skällde på Doyle idag för att han hoppade på henne när hon sov under täcket. Sen sov hon inte under täcket längre..
Igår "fick" hon ostbågar som jag spillde.. :)

Hon Solo sa...

Carina: oh yes. Bästa hobbyn ever.
Paddungen: Hon har det jättebra hos dig o Ämil! Nästan för bra... Puss