lördag 2 januari 2010

Byhåla 2009

Äh, det blir ingen årskrönika. Bara en del lösryckt som jag kommer på just nu. Minnet är lite diffust, så det blir mest sånt som hänt nyss :-)
Snygg blomma va?
"oj vad bra kvalitet för att vara taget med mobilkamera" kanske en del tänker, men det är isåfall bara för att jag inte berättat om min nya kamera!


Microben fick en, och Zonic också. Samt jag själv. Hat trick i Canon.


Nyår brukar vara en ganska trist tillställning i Byhåla, (och är det fortfarande) en utdragen plåga där varje evighetslång sekund ägnas åt att önska att det kunde vara slut på pangandet och smällandet nån gång. Förra året kom Sevens son Bengtsson på att "more is less" dvs mer sällskap = mindre plåga, så han bjöd in sin mor och mig, samt grannhunden Hugo med husse o matte på nyårskalas! Vilken smart hund! B's husse var dessvärre inte hemma, men hans matte E hade slavat i köket hela dan, så alla gästerna förplägades med utsökt mat & dryck. Det var så gott att man helt glömde bort att tänka på hur eländigt det är med nyårsexplosioner. De fyrbenta fick också lite nyårspartydroger, hrm, för att slippa engagera sig alltför mkt i fyrverkeri-delen av det omgivande firandet.


Här chillar vovvarna. Något senare tyckte 7 att det var ännu bättre UNDER sängen...

Om jag vore extremt inbilsk kanske jag kunde fått för mig att avge ett nyårslöft om att minska på mitt intag av CocaCola. Men det är jag inte så det gjorde jag inte.

Däremot fortsätter vi nog med att åka mycket kollektivt, 7 och jag, trots en del bakslag redan första dagen av 2010. Och under 2009 några försmädliga förluster av div persedlar, bl a jackan som Seven har som liggunderlag på bilden.

2009 var ett svampår som hette duga. För första gången någonsin plockade jag så mycket kantareller att jag tyckte det var jobbigt att rensa. Jobbigt som i tvekan över huruvida det var värt besväret. Vilket det förstås var. Men man blev lite kräsen i skogen. Plockade bara fina ex, inga blöta och sladdriga eller små förtorkade. Bilden föreställer inte nån rekordskörd (duh) bara ett exempel på svampar i rent illustrationssyfte.


Jag fick nygamla katter förra året. Miriam aka "Mirri"

och Tomas aka "Tompe"
Min mobil blev stulen, så jag har inte kvar telnr till deras gamla familj, annars skulle jag berättat att kissarna har det bra och t o m vågar umgås lite med Seven.

Om någon undrar så uppvägs inte fotledsfraktur-upplevelsen av den påföljande åka-helikopter-upplevelsen. Fast det var ändå lite plåster på såren, måste jag erkänna.

5 kommentarer:

Microben sa...

men hallå! många skulle nog bryta nacken av sig för att få åka heliokopter.
inte?
nää, kanske inte. ohh well. plåstepå såren iaf då.
Fina bilder :D

Hon Solo sa...

Microben: Nä, rekommenderas inte!
Och det ska bli spännande att se dina bilder! puss puss

Mix sa...

Carol Hannah!!!!!
Ja fucking jävla stulna t-shirts!
No likey...
Är mycket sjuk. orkar inte lägga upp. Måste köpa en extern hårddisk att lägga över alla bilder på. Tar för mycket plats.

Mix sa...

http://www.mostphotos.com/

Vad tror du om detta?

Hon Solo sa...

verkar ju smart! jag tror inte man får så mycket betalt, men det kan ju vara spännande att se om nån fastnar för våra bilder?