tisdag 11 januari 2011

Fem-etta

Idag är det 11-1-11
Coolt , va? Det betyder naturligtvis ingenting, för alla datum etc är ju bara påhittade för att förenkla tillvaron. Inget magiskt med det. Men coolt! Fem ettor!

Och just denna dag var det dags för Lord Volvomorts årliga kontrollbesiktning. Som vanligt åkte jag och tvättade honom på Statoil i Svartbäcken först, för att fjäska för besiktningsmännen. I morse var det ingen kö! Smidigt.
Ibland kan min bil (som sagt) bli lite svårstartad efter kortare åkturer. Som t ex mellan tvätthallen och torkhallen i den automatiska biltvätten, det är väl typ 5 meter. Men det gick bra! Sen åkte vi blanka och fina till Bilprovningen och parkerade oss snitsigt bredvid ett annat ekipage som oxå väntade på besiktning. Hamnade precis rakt framför port 3. Så medan vi satt där och chillade tänkte jag att hur smidigt vore det inte om just vi fick åka in i port tre? Och det fick vi! Wow!
Sen är det Volvo-gubben som vinkar in oss i hallen. Jag nästan dog av lycka. Yes, nu blir det godkänt.

Volvo-gubben heter Eskil Svensson, är 62,5 år, har jobbat med bilprovning så länge nån kan minnas, 4:e generationens gråsosse - men han gillar varken Göran eller Mona - han saknar Tage, och han har aldrig kuggat en Volvo! *

Inte den här gången heller!

Som belöning för att han skötte sig så fint fick lille Lorden delikatessbensin från nya Byhåle-macken! Nom nom. På bilden ser det ut som om jag har stoppat bensinslangen i backspegeln. Om någon tror att jag gjorde det är min kommentar: "Meh... ofta..."
Lord V blev helt sprallig! Pigg som sjutton och ser ut som sjutton, hehehe.
När jag tänker efter så ÄR han faktiskt 17 i år. Nästa år kan han få köra sig själv!

Sen kom mina terminalglasögon till rätta också! Weeee! De har varit på vift sen förra året, men nu ska jag aldrig mer slarva bort dem!

Susanshine och jag (och en del annat folk) har flyttat till nya kontorsrum, och vårt nya rum är fin-fint! Yay!

2011 artar sig riktigt bra!

*) allt det där om Eskil är bara påhitt, inklusive namnet. Men jag tror att det mesta är sant.

Inga kommentarer: