fredag 7 januari 2011

Klantbloggning

Alla som nån gång påpekat (eller velat påpeka) för mig, att jag är en ganska kass bloggare, får nu ytterligare vatten på sina kvarnar. Fast i form av snö. Fast form. Fluffig.
Här i Byhåla har det snöat infernaliskt ända sen i november, och framåt andra halvan av december tröt krafterna för yours truly. Detta inträffade i samband med nån slags flunsa.
Utan krafter ingen skottning. All energi har gått åt till att hålla rent vid brevlådan, och vad får man för tack? Ett sjukt irriterande vykort från posten! "Det är fint med snö, men just vid din brevlåda är det för mycket... bla bla bla... se till så brevbäraren lätt kan nå... bla bla bla"

Men nog med gnäll. Jag tar tillbaka allt. Any-hoooooooooooo.
Idag tog jag mig för att skotta fram Lord Volvomort som var helt insvept i snö. Nästan en halvmeter på taket. Och ännu mer snö runt om, för det har blåst ihop mellan snövallarna.
Jag har en snösläde som det ryms kanske 0,7 kvadratmeter på. Hur många kubik beror helt på hur medgörlig snön är. Efter ungefär 17 000 vändor med denna, för att forsla bort all snö på uppfarten och runt bilen, gav jag mig på att fösa ner snön som samlats uppe på lille Lorden. Det var inte så jävla lätt, hade packat ihop sig rätt ordentligt. Sen fick jag köra minst 14 vändor med snösläden för att få bort all snö som legat på bilen. Jag överdriver inte ens! Cheezus.

Sen var det väldigt spännande att försöka starta bilen, eftersom Lord V är väldigt känslig, men det gick väldigt bra! Ända tills jag backade ut och det visade sig att det var för lite skottat. Lorden fick hela avgasröret i snövallen, och känslig som han är så bah dog han. (Jfr Snuten i Hollywood, ingen bilmotor kan hålla sig igång med avgasröret tilltäppt. Oavsett om det är snö eller bananer som blockerar) Jag är mycket tacksam att lille Lorden ville starta igen, så att vi kunde kana iväg till byhålan bredvid utan inköpslista och handla saker och varor som ingen i hushållet egentligen behövde.

Men tillbaka till bloggandet. Hur festligt hade inte det här inlägget blivit om jag tagit före- och efter-bilder? Jättefestligt!!!!
Jag tog inga bilder.

3 kommentarer:

paddungen sa...

Bwaaaaaahaha! Jag dog lite av skratt när jag läste. Alltid mobilen med i fickan. Minst iaf. Egentligen ska du ju ha din fin-fina EOS 1000D i fickan (och jo den får plats, iaf i den där grågröna jacken. Den har gigantor-fickor)
Nu hoppas vi på mer snö i Hålan så du kan göra rätt ;) hahahaha

Doris sa...

O det sura är väl att sen efter att brevlådan är framskottad o du ligger o flämtar på en divan av ren utmattning, så kommer det ändå bara räkningar. Varför får man inga kärleksbrev nu förtiden för? Romeo skickade nog massor med kärleksbrev till Julia, OCH skottade fram hennes brevlåda eftersom han var en sån gentleman. Fast de bodde väl i Italien eller nåt annat varmt ställe så de behövde kanske inte skotta någon av dem...

Hon Solo sa...

@paddungen: Joråsatte, det kom en hel dm i onsdags, som jag sparat ganska mycket av. Det blev bara en smal gång till brevlådan...
@Doris; ...så jag kan hämta de eländiga räkningarna. Och det värsta är nog inte att de är så kärlekslösa, utan att de ska betalas!!! Jag är från småland.