måndag 24 januari 2011

Mera bugs

Jag vet inte ens om jag skrivit i bloggen om mina vandrande pinnar? Det kanske var i förra bloggen. Orkar inte kolla igenom och länka etc. So sue me. Jag är slö.
Any hoooo. Jag har en massa vandrande pinnar, av den ordinära tydligen indiska sorten. Alla är flickor, men de är inte petiga på det viset utan förökar sig ändå. Meddelst självkloning. De lägger en massa ägg och hux flux finns det en hel drös småpinnar. De äter citronmeliss, sån där i kruka från Ica eller Konsum eller nån slags livsmedelsaffär. Jag annonserar på Blocket och tjänar nästan ihop till mat åt pinnarna. Big business :-)

Nu har jag skaffat vandrande blad också. De är som pinnar fast blad. Och herr blad, som jag har gett namnet Putte Blad, kan flyga! Fru blad, som då får heta Gullan Glad, är något för tung för sina vingar. Sa snubben i insektsaffären. men f-n vet. Om hon inte kan flyga så är hon en olympiskt snabb gångare. Iofs har hon 3 ggr så många ben som de flesta olympier, men ändå.
Det finns en till egenskap som skiljer bladen från mina vanliga pinnar. De här små kamraterna förökar sig genom att ha sex! Snubben i affären sa att de gjort "det" flera gånger, så snart kanske Gullan lägger ägg. Men det är inte säkert att det blir några småblad, det är tydligen lite knepigare med bladägg än med pinnägg. Men vi får väl se.

Putte fastnade inte på bild, men det gjorde Gullan!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Jeflar va coolt men Bladfamiljen. Bor Bladen o Pinnarna tillsammans? Äter de upp varann? Tänk om en av pinnarna råkar spetsa ett av bladen? Få får Martin Beckblad komma o utreda mordet...

Matte hade vandrandepinnar när han var liten, de rymde så under långtid vandrade det runt pinnar lite planlöst på Pappas övervåning =)

Hon Solo sa...

Hej Doris, ja eller hur. Coolt is bara teh förnamn. Jag kan lugna dig med att både pinnar och blad är veganer som bara äter vegetariska pinnar och blad :-)
Tråkigt nog gick Putte och dog. Men Gullan verkar lika glad ändå. Hon tröstar sig med ätliga blad!