onsdag 1 juni 2011

Flora och fauna

Och med "flora" menar jag inte bordsmargarin, inte heller avser "fauna" nån sorts kvinnlig faun. Jag vet inte ens om det finns kvinnliga fauner? Om inte måste jag nästan fundera på hur faunerna förökar sig, och det vill jag inte!

De första grodlåren i årets skörd!

Eftersom jag är långsam är det bara fotot kvar av dessa gullvivor. Eller rättare sagt, blad och stjälk finns kvar, bara själva blommorna som hunnit vissna.

Tack EU för att du låter mig handla icke regementsenlig gurka till underpris, 9,90 SEK. Vanlig gurka vet jag inte vad den kostar, men hoppas minst det dubbla! Morötter finns i vanliga och ovanliga färger. Den bleka kallas vit, jag skulle säga äggskal, Seven säger att det inte är en morot, för hon åt den inte. Trologen har några palsternacksgener förvillat sig in i morotslandet. Den rödbetsfärgade blev godkänd som morot av finsmakar-7, eller åtminstone godkänd som ätbar. Själv var jag nyfiken på om den var genomfärgad eller om färgen bara var ett utanverk.

Skin deep med rejäl marginal, får man väl säga. Nackdelen var att det rödbetiga betedde sig rödbetigt även såtillvida att det färgade av sig. Så buljongen i min lilla rotsaksgryta blev ljuslila, och de "vita" morotsbitarna sjukligt blekturkosa. Note to self: förväll separat nästa gång?

Massor av små pinnar! Snart dags för blocketannonsering igen. Btw kanske fauner förökar sig som pinnar? Om det nu inte finns faunar?

Mailet här nedanför fick jag till kenneln. Jag vet inte om det är seriöst menat eller något slags test. Typ för att bevisa att alla hunduppfödare är arroganta och nedlåtande mot presumptiva valpköpare, eller nåt. Anyhooo så svarade jag som om det var seriöst, och kämpade som en hel tättguling för att inte vara det minsta nedlåtande eller arrogant. Fick inget svar på svaret så det gick väl sisådär :-)

Svårt att läsa? Klicka så förstoras brevet!

Inga kommentarer: