söndag 22 februari 2009

Arrangemang i hotellrum och hytter

I en sjömansblogg som jag brukar läsa, påminde detta inlägg mig om vad som väntade mig i mitt hotellrum en dag.
Eftersom jag själv jobbat som hotellstäderska en gång i tiden* så brukar jag bemöda mig om att inte stöka till så förbannat, utan tvärtom hålla så god ordning som jag kan. Om det var för att återgälda min enkla vänlighet som städaren iordningställde denna installation på min säng får vi väl aldrig veta.

Här är den iaf på bild:



En gigantisk frottéfallos! Precis vad varje nybliven 50+ tant önskar sig mesta av allt i hela världen någonsin.

*) det var under förra årtusendet. (närmare bestämt ungefär i mitten av den senare halvan av det sista århundradet i just det årtusendet)

4 kommentarer:

Anonym sa...

hohoho...och notera att jag förstör den grammatiska symmetrin i din blogg nu, ty: 0 kommentarer. Helt ok. 2 kommentarer. Också helt ok. Men... 1 kommentarer? *ler elakt*

Hon Solo sa...

Åh, nej...
Andnöd.
Vad ska jag ta mig till???

Anonym sa...

Zlorfink! She solved the riddle! *ler*

Anonym sa...

Oooo I Love It!! Såna där bara måste man ju lära sig att bryta. Tänk va snoffsigt att efter varje god natts sömn tassa upp o slänga ihop en sån där reslig sak! Tänk va god den nästa nattens sömn kommer bli då man varje kväll möts av denna vidunderliga sak!