onsdag 4 februari 2009

Inte Blocket. Än.

Här en annons från en desperat* kommun i nära anslutning till Stockholm.

Den påminner så fruktansvärt mycket om alla dessa kattannonser på Blocket. Det enda som saknas är den där lilla bisatsen. "pga allergi"

Än så länge finns det inte fosterbarnsannonser på Blocket. Men tänk om det bara är en tidsfråga. Huvva.


Jag frågade den här lilla, lilla nunnan om jag fick fotografera henne och det fick jag. Hurra! Fast jag hade varit ännu gladare om hon suttit med orörligt ansikte och viftat med sina kängor istället för ungefär tvärtom. Och OBS! särskilt till Doris: "inte en pingvin"

Och apropå fåglar så är fotspårspippisarna från förra inlägget identifierade. Det är Gulsparvar. Och de gör framsteg! Har hittat runt till andra sidan huset där det serveras talgbollar och jordnötter i nätpåse. Gulisarna är lite tafatta, väldigt blyga och sitter på marken och väntar på att de andra fåglarna ska spilla. Ibland vrider de på huvudet och kisar upp mot talgbollarna där de andra fåglarna hackar hej vilt på godsakerna. De gula håller näbben fåraktigt** halvöppen, som om de inte begriper hur resten av gänget tog sig upp dit. Men det vet jag. Ledtråd: vingar...

*) de annonserar i UNT

**) jag vet att får inte har näbb. duh.

Inga kommentarer: